Sjokoladetrøfler

I forrige uke hadde jeg lyst på noe søtt, men av en eller annen grunn hadde jeg ikke lyst på vanlig melkesjokolade. Da lagde jeg meg noen sjokoladetrøfler i stede. Det positive med den er at jeg kun trenger en, så er jeg fornøyd og søt suget er mettet! Jeg lagde ikke så mange som denne oppskriften gir, da jeg selv halverte den. Hvis jeg ikke hadde gjort det hadde jeg spist trøfler i flere uker i strekk.

For å lage 24 små trøfler trenger duSjokoladetrøfler 1

  • 1,77 dl krem følte
  • 2 ss smør
  • 4 ts espresso pulver
  • 280g mørk sjokolade
  • Kakaopulver til å rulles i

 

1. Varm fløten, smøret og espresso pulver, rør ofte. Skru av varmen rett før det begynner å koke.

Sjokoladetrøfler 2

2. Kutt opp sjokoladen

Sjokoladetrøfler 3

3. Hell den varme blandingen over sjokoladen og la det stå slik i et minutt eller to før du begynner å røre. Rør til du får en smeltet blanding.

Sjokoladetrøfler 4

4. Hell det hele over i en liten panne, la det kjøles til romtemp. før du setter blandingen i kjøleskapet for ca 30 min.

5. Bruk en liten skje til å lage små baller av sjokoladen når den er ferdig nedkjølt, sett ballene i kjøleskapet noen minuttet til for å la dem kjøles ned igjen.

6. Rull de i kakaopulver.

Ha dem i kjøleskapet helt til de skal serveres! Håper de smaker.
Oppskriften er hentet fra People.

GOD HELG ❤

Kommenter her!

