Frozen yoghurt muffins

Sommeren har slått til for fult her, så nå har jeg begynt å lage kalde godsaker igjen. Siden jeg har både laget, og spist mye usunt i det siste tenkte jeg nå å finne noe litt sunnere. Da ble det muffins av gresk yoghurt med jordbær purret!

For å lage 12 stk trenger duFrozen yoghurt muffins 1

  • 250 g gresk yoghurt naturell
  • 8 jordbær
  • En halv banan
  • Sjokoladebiter

1. Plasser 12 silikon muffinsformer (jeg anbefaler å bruke disse over papir!) på et lite fat som passer og kan være i fryseren.

2. Fyll hver form ca halvveis med yoghurt.

Frozen yoghurt muffins 2

3. Lag pure ut av jordbærene og banan.

Frozen yoghurt muffins 3

4. Ha en til to skjeer med pure i hver form slik at yoghurten ikke viser mer.

Frozen yoghurt muffins 4

5. Ha en liten topp med yoghurt, og strø litt sjokolade over.

Frozen yoghurt muffins 5

6. Plasser brettet i fryseren for noen timer.

Ta de ut av fryseren 10min før de skal spises så du får tid til å smelte litt! Oppskriften er hentet fra Popsugar.

God helg! ❤

Kommenter her!

