Det er advent!

Det er ikke å legge under en stol at jeg liker jul. Som alle årene mine her i Trondheim hadde jeg egentlig ingen planer om å gå og se julegrantenningen i år. Jeg hadde tenkt, som den studenten jeg er, å bare lese til eksamen. Selv hvor sliten jeg er skulle jeg lese.

Det nye jeg har klart å innse i år (kanskje liiitt sent i studieløpet) er at selv om jeg leser mye så trenger jeg ikke få noe annet ut av det enn bedre samvittighet. Jeg har klart å skjønne at med litt dårlig samvittighet, men et hode som henger med når jeg leser er bedre enn god samvittighet og et slitent hode. Derfor bestemte jeg meg for å nyte litt julestemning med god samvittighet, og dro ned til byen for å se på julegranen.

Etter en toddy og en liten time var jeg hjemme igjen. Selv om klokken ikke var så mye, tok jeg meg resten av kvelden fri. Og i dag har jeg lest litt bedre enn de siste dagene, hvem skulle trodd!

Kommenter her!

