De siste månedene på rivieraen

Jeg sluttet å blogge tre måneder før jeg reiste hjem fra Frankrike. Siden jeg nå startet opp igjen, tenkte jeg det kunne være en idé og fortelle litt hva jeg gjorde de månedene. For det meste leste jeg. Jeg gjorde mye skole den siste tiden for å gjøre meg klar til eksamenene vi hadde. Fast bestemt på å ikke bli tatt på sengen av det franske systemet slik jeg ble den første eksamens perioden.

Men, jeg bodde fremdeles på den franske rivieraen, og rett med stranda. Så det er naturlig at jeg var der noen ganger i uka. Det ble flere turer til stranden i Juan les Pins.

Jual Les Pins Beach

I det varme været vi fikk litt utpå våren var det viktig å kjøle seg ned litt av og til . De aller fleste vil si at å drikke litt kalt vann burde holde, men hvorfor drikke det når du kan spise is? Så den siste tiden min i Frankrike (eller egentlig under hele oppholdet) spiste jeg en del is.

Jeg fortsatte å dra inn til Antibes hver torsdagskveld for å spille quiz. Vi ble nokså gode på slutten og holdt oss alltid på toppen, med noen få seire.

Quiz

I mai var det filmfestival i Cannes, så det måtte nesten oppleves. Jeg var lenge i god tro om at det ville gå an å kjøpe billetter til filmene som skulle vises. Disse viste seg å kun bli solgt til personer i de rette kretser og industrier, med andre ord jeg kunne ikke kjøpe billetter. Det å være i Cannes under selve festivalen var ikke så mye mer annerledes enn å være der til vanlig, med unntaket om at området rundt det kjente film bygget var avsperret.

For alle «vanlige dødelige» hadde de likevel rigget til litt. De hadde satt opp et stort filmlerret på stranda, og masse strandstoler. De som var tidlig ute i køen fikk komme inn for å sitte i strandstolene og se på kino under stjernene. Vi fikk greie plasser, og fikk se filmen Kiss me Deadly.

Filmfestivalen i Cannes

Jeg fikk også besøkt den lille byen Eze. Dette var en super koselig by. Vi brukte en hel dag der, hvor vi utforsket smale gater, satt på små kafeer og spiste en del. Det var en av de dagene hvor du er ute hele dagen, men ikke legger merke til at nesen blir farlig rød. Jeg vil definitivt anbefale alle å dra dit hvis du er på den franske rivieraen!

Jeg hadde noen fine siste måneder, og det var rart å reise fra Frankrike. Samtidig var det godt å komme hjem igjen!

Kommenter her!

