Eksamen, eksamen, eksamen..

Det er desember, så det betyr at det er eksamens tid. Jeg har unnagjort to nå, så jeg har bare tre igjen. I år har jeg en veldig spredt eksamensperiode, så jeg får heldigvis tid til å trekke pusten mellom slagene. Det skal sies at selv om det går tregere, så er denne modellen mye bedre enn den jeg hadde i Frankrike. Jeg foretrekker å ha en eksamen i uka over åtte. Ikke at jeg føler meg mer forberedt for det, jeg har den samme følelsen for eksamenene for det om. Det er en følelse som ikke forsvinner uansett hvor mange eksamen jeg har hatt gjennom årene og som kommer uansett hvor forberedt jeg er. Så når jeg tenker over det, så kanskje det var greiere å ha alt på en uke. Da var det i alle fall over.

Men, nå skal jeg snart ikke ha flere eksamener. Det er litt rart å tenke på at dette er min siste eksamenstid! Det er ikke lenge igjen til masteren startes på, og alt jeg har jobbet for de siste 5 årene skal gi utbytte. Det er utrolig spennende å endelig skulle starte på den, men det skremmer meg også. Jeg har gått på skole så lenge, så det er rart å tenke på at det snart er over. Jeg har et halvt år igjen på universitetet, det skal jeg gjøre det beste ut av. Først skal jeg bare gjøre meg ferdig til jul!

Kommenter her!

