Høsten 2016

Så hva har jeg gjort de siste månedene? Jeg har brukt de fleste siste blogginnleggene mine på å prate om mye allerede, men har enda ikke skrevet noe om hvordan det er å være tilbake i Trondheim.

Det er litt rart. Du vet når du har vært på ferie lenge, og tenker at noe burde forandre seg hjemme? Slik var det å komme tilbake til Trondheim. Det var det samme jeg kom tilbake til, men fremdeles ikke. Det er litt vanskelig å sette fingeren på hva det er som var annerledes. Men, for det meste var alt det samme. Skolen var den samme, folkene var de samme og byen føltes lik ut.

Jeg begynte året som jeg så ofte gjør; med å lese til eksamen. I slutten av august dro jeg nemlig tilbake til Frankrike for å ta igjen to eksamener. Det var deilig å reise tilbake! Jeg fikk treffe flere av vennene mine igjen, sole meg litt og nyte noen siste riviera dager. Det som var greit denne gangen var at jeg viste at jeg ikke skulle være der så lenge. Etter en langhelg i varmen dro jeg opp til Oslo for å bli med klassen på bedriftsbesøk.

Da jeg kom tilbake til Trondheim begynte arbeidet med å ta igjen den måneden jeg hadde mistet med eksamenslesning og reising. Jeg gjorde en del oppgaver og skrev pre-masteren min. Så nå har jeg definert hvordan jeg vil at masteren min skal bli. Det er egentlig det jeg har brukt mesteparten av høsten min på. Det har ikke vært den mest spennende høsten, men det har vært greit. Alt trenger ikke være spennende!

Tante Anita og Else var på besøk en helg, da fikk jeg vist dem rundt på skolen, bakklandet, byen og Tyholttårnet. Jeg har vært på jubileum, og årets julebord, og litt andre festligheter. Jeg har fått mitt (nesten) eget kontor på skolen, og jeg traff tante Aud, farmor og Hilde for middag en kveld.

Nå gjenstår et semester og en master før jeg kan si meg ferdig med Trondheim for denne gangen!

Kommenter her!

