Pizzasnurrer

Er du klar til i morgen? Selv er jeg ute å handler julegaver i siste liten som alltid. Vi har hatt vår tradisjonelle julelunsj på ostehuset, med en runde i butikkene etterpå. Jeg kjenner julestresset litt nå ja. Men, jeg kommer nok i mål til slutt slik jeg alltid gjør.

Skulle du behøve litt ekstra energi, eller om du blir lei av julemat så er pizzasnurrer midt i blinken. Jeg pleier å ha noen liggende i fryseren slik at jeg har noe jeg raskt kan varme opp på travle dager. Mamma pleide alltid å lage disse til meg, så det er litt rart å lage dem selv. Men de er så supre som lunsj på skolen når jeg har mye å gjøre, at jeg må nesten lage de inni mellom.

For å lage ca 16 stk trenger du:Pizzasnurrer 1

  • 1 Pizzadeig
  • Pizzasaus
  • Kjøttdeig
  • Ost
  • Annet tilbehør du måtte ønske

1. Stek opp kjøttdeigen og lag pizzadeigen hvis du lager den fra bunnen.

2. Bland pizzasausen inn i kjøttdeigen

Pizzasnurrer 2

3. Fordel kjøttdeigen over deigen som er kjevlet flat

4. Ha på resten av fyllet du vil ha på

5. Rull deigen sammen, og del den opp i 16 like store biter

6. Legg bitene over på en stekeplate og topp dem med ost

7. Stek på 225 grader i 10-12 minutter til osten er gylden

Pizzasnurrer 5

Håper de faller i smak! God fredag og god jul ❤

Kommenter her!

