Sjokolade håndskrubb

Jeg håper alle hadde en fin dag og kveld i går. Vi hadde en fin kveld inne hos mine tanter i Årdal. Vi hadde pakker langt ut på gulvet, og nok mat til at alle kunne spise til det tøt ut av ørene.

Håndskrubb 1Som jeg som regel gjør, hadde jeg lagd noen av julegavene mine selv. Tante Gry fikk i år en håndskrubb laget av kakao. Noe som gjør at den lukter godt av sjokolade. Jeg lurer på om jeg skal lage en krukke til meg selv når jeg kommer meg opp til Trondheim igjen!

For å lage en krukke trenger du

  • 4 ss kakao pulver
  • 2,5 dl brunt sukker
  • 1 ts vaniljeekstrakt
  • 1,25 dl olje

1. Bland sammen kakao, sukker og vanilje

Håndskrubb 2

2. Bland inn oljen, litt om gangen til alt er en god blanding

Håndskrubb 3

3. Hell blandingen over i en krukke og ta på en merkelapp så du husker hva det er.

Håndskrubb 4

For å bruke skrubben, skrubber du den godt inn i huden med sirkulære bevegelser. La den virke i noen minutter før du skylder den av med varmt vann.

Kos dere videre med første juledag og resten av romjulen!

Oppskriften har jeg hentet fra 52 kitchen adventures.

Kommenter her!

