Kakao pops

Jeg lagde noen spiselige julegaver i år også. Det var flere som fikk kakao pops, de skal bare ha varm melk til, så blir de til kakao med marshmallows i. Jeg syns de ble utrolig søte, og med julestangen i passet de perfekt til jul. Jeg glemte å lage en til meg selv, så jeg vet ikke helt om de ble noe bra. Men, det er ingen som har klagd på de enda så jeg håper på det beste.

Jeg lagde hele 10 stk siden jeg ga de til flere i år. Oppskriften er til 3 stk, men det er bare å øke mengden så kan du fint lage flere om du ønsker.

For å lage 3 stk trenger du:Kakao pops 1

  • 175 gr sjokolade
  • Marshmallows
  • Julestenger
  • Plast- eller pappkopper
  • Plast til å pakke dem inn etterpå

1. Smelt sjokoladen. Jeg smeltet dem i vannbad fordi jeg foretrekker det best, men jeg er sikker på at det blir like bra rett i gryta.

Kakao pops 2

2. Hell sjokoladen i koppene, prøv å få like mye i hver.

3. Press noen marshmallows nedi.

4. Sett i julestengene. Jeg brukte sølvpapir for å holde dem på plass til sjokoladen hadde størknet.

Kakao pops 5

5. Sett dem i kjøleskapet i minst 2 timer for å la sjokoladen størkne.

6. Ha de ut av koppene, og pakk dem inn i plastikk. Med mindre du skal drikke de med en gang så klart!

For å lage kakaoen varmer du opp 2,3 dl melk for hver pop, hell den varme melken over sjokoladepopen og rør rundt. Jeg håper de blir bra! Ha en fin helg og nyttårs feiring ❤ Vi prates igjen i 2017.

Oppskriften har jeg hentet fra Boulder Locavore.

Kommenter her!

