Bilde fra malingsprøver

Å finne eller å lage julegaver er alltid vanskelig. Du vil gjerne gi noe som kan komme til bruk, noe å bli glad for. Det er lett å gå på julehandel å plukke med seg gavepakkene som de har rundt om kring. Ikke at det er noe galt med det! Ofte trengs det nye såper og kremer, så disse gavene er supre de og. Men, det krever ikke så mye tanke bak det.

Noen av gavene i år var vanskelige, men jeg falt på disse bildene her. Jeg kjøpte rammer og klipte opp malingsprøvene til mamma. Jeg gikk for farger som kan passe det meste, da jeg ikke viste hvilken stil de hadde hjemme. Så lille julaften satt jeg å limte trekanter på et ark som skulle passe inn i rammene.Bilde fra malingsprøver 1

For å lage selv trenger du

  • 1 ramme
  • Malingsprøver
  • Saks
  • Lim

1. Klipp opp så mange trekanter du tror du trenger for rammen du har. Bestem størrelsen selv, men det er viktig at trekantene passer sammen, jeg brukte en mal til alle.

2. Finn ut hvordan du vil lime trekantene sammen.

3. Lim 1 og 1 trekant på et ark.

Bilde fra malingsprøver 4

4. Hvis arket er for stort for rammen, klipp det til så det passer.

Bilde fra malingsprøver 4

Håper de faller i smak! Både for de som fikk det i presang og de som velger å lage de selv. Ha en fin uke som kommer, selv starter jeg på masteren min i morgen!

Inspirasjon har jeg hentet fra love this pic.

Kommenter her!

