Jul i Stavanger

Som alltid var jeg hjemme i jula. Dette semesteret hadde jeg gledet meg ekstra mye til å komme hjem. Semesteret var hardt og krevde mye av meg, og jeg lengtet hjem til mamma og følelsen av å kunne slappe av. Jeg hadde sene eksamner før jul, så jeg var ikke hjemme før 22.desember. Og som alltid var det rett på juleshopping. Jeg pleier ikke å ta meg tid til å handle julegaver når jeg leser til eksamen, så de siste årene har de få dagen før julaften alltid vært travle.

Lille julaften gikk med til shopping og den tradisjonelle julelunsjen vi har med familien i byen. Julelunsjen vår begynte med at mamma, Jørgen og jeg dro til byen for å spise lunsj. De siste årene har det blitt til at de som har tid til å komme kommer, og i år var vi vel rundt 10 stk. Det er en herlig time hvor vi bare spiser og koser oss sammen.

Julaften startet som alltid med julegrøt hos pappa. Der var vi også mange i år, da nesten alle skulle feire jul i Stavanger i år. Selve aftenen hadde vi i Årdal hos tante Anita og Else. Det var en hyggelig kveld, hvor vi hadde god mat, pakker og en quiz. Resultatene fra quizen ble sterkt diskutert da flere følte seg lurt.

Romjulen ble brukt til familieselskaper og kos. Laptopen min bestemte seg for å begynne å streike rett før jul, og selv med flotte forsøk på å få viften til å fungere igjen kom vi vel frem til at den ikke var forsvarlig å bruke når den ble så varm. Det ble til at vi dro oss opp tidlig 3.juledag for å stå først i køen når butikken åpnet. Det var 5stk av pc en jeg ville ha, og etter en time var jeg tilbake i senga med en ny PC. «Desverre» var det ikke bare salg på pcer, men jeg fant ut at jeg kunne få spillet The Sims på salg og. Så mye av tiden min frem til jeg reiste tilbake til Trondheim gikk med på å spille det.

Nyttår ble feiret på en hytte på Knaben, her hadde vi god mat og drikke. Vi spilte en del brettspill og bare koste oss. Vi var ikke så mange sammen, vi var tre par. Det var en utrolig koselig kveld. Og, det var ikke mangel på hverken raketter eller stjerneskudd!

Det var deilig å være hjemme, og nå er jeg klar for Master semesteret mitt!

Kommenter her!

