Min master

Nå sitter jeg på tampen av innleveringsfristen min. Jeg er i grunnen ikke stresset, jeg føler fremdeles jeg har tid nok til å levere et resultat som jeg kan være fornøyd med. I går gjorde jeg meg ferdig med et røft 1.utkast, og sendte det til de som har gitt sagt de vil hjelpe å lese over. Mens jeg venter på diverse tilbakemeldinger leser jeg rettlesning. Det er det kjedeligste med å skrive, men mens jeg leser ser jeg jo at det trengs. Flere små teite skriveleifer har jo selvfølgelig klart å slenge seg inn i teksten min. Men når jeg har to uker til å fikse opp slike ting så har jeg vel ikke for mye å klage på.

Men hvordan har det vært å skrive masteren? Vel, jeg har vært veldig fornøyd med denne måten å arbeide på. Jeg strukturerer min egen hverdag, setter opp frister og planer selv. Det gir selvfølgelig en mestringfølelse av å nå delmålene som er satt, men nås de ikke er det lett å flytte de til neste uke. Så lenge jeg vet jeg har jobbet mot målet jeg har satt meg, er jeg fornøyd. For å nå delmålene mine har jeg prøvd å holde arbeidsdagen mer eller mindre fra 8 til 4. Jeg har gjennom semesteret vært flink å enten være på skolen eller på trening klokken 8, men sitte til 4 har vært litt vanskeligere. Spesielt de siste ukene, nå når jeg begynner å se mållinjen har det vært vanskelig å holde motivasjonen oppe. Så det har jo selvfølgelig blitt litt fri i tillegg. Jeg har hatt besøk her i Trondheim, jeg har vært flere turer i Oslo og jeg var en tur hjemme til påske. Selv om jeg har satt opp jobbing når jeg reiser så er det sjelden jeg har giddet. Litt har også med at jeg prøver å holde jobbingen min til en skoleting. Det vil si at jeg ikke har jobbet noe med masteren min hjemme. Jeg jobber på skolen, og får jeg ikke gjort ferdig det jeg skal til fire fortsetter jeg enten dagen etter eller sitter lengre. For meg har dette fungert utrolig godt, og jeg tror dette og har bidratt med at jeg ikke er stresset nå.

Jeg gleder meg til å lever masteren nå. Jeg føler meg ferdig med skolen, Trondheim og er klar for å komme meg videre. Semesteret har følt som et vente semester. Et semester jeg bare må få unnagjort for å komme meg videre. Jeg har hatt mye andre ting jeg har jobbet med ved siden av masteren min. Jeg var en ivrig arbeidssøker første halvdel av semesteret, og jeg tror det gjenspeiler seg i masteren min også. Jeg arbeidet hardt den første delen, men etter at jeg fikk meg fast jobb, sank motivasjonen min en del hakk. Det tok meg noen uker å komme inn i arbeidsflyten igjen, og jeg er ikke sikker på om jeg har kommet helt inn i den igjen. Men, siden jeg gjorde et godt grunnarbeid og har mye tid på å pusse masteren nå så er tror jeg at jeg kan levere en oppgave jeg selv liker.

Kommenter her!

