<3 Bøker <3

Så lenge jeg kan huske så har jeg vært glad i bøker. Jeg husker at jeg begynte å bruke biblioteket på skolen tidlig, og gikk ofte tilbake for nye bøker. Da jeg gikk tom for bøker å lese der, og ble gammel nok til å reise til byen alene var jeg ofte innom biblioteket der for å finne meg noe å lese.

book3

Jeg husker godt hvordan jeg startet med Harry Potter serien. Jeg hadde ringt til en venninne av meg som bodde i samme nabolag som meg og vi hadde avtalt å leke sammen hjemme hos meg. Fra soveromsvinduet mitt hadde jeg utsikt til veien hun måtte ta for å komme ned til meg, og jeg satt med vinduet å ventet på henne. Mellom huset hennes og mitt var nabolagets lekeplass. Denne dagen var en annen venninne av oss på lekeplassen og venninnen min som skulle komme ned til meg stoppet med lekeplassen for å leke der i stede for å komme ned til meg. Jeg er en veldig sensitiv person, så i stede for å gå opp til lekeplassen for å leke med dem begge tok jeg det som et hint om at de ikke ville være med meg likevel. Siden de heller aldri kom ned for å be meg bli med ut, ble jeg sittende gråtende med vinduet mitt istedenfor. Pappa fikk med seg at alt ikke var som det skulle, og foreslo at vi i stedet kunne starte å lese Harry Potter som vi hadde hatt liggende en liten stund.

book5

Noe annet som alltid stikker seg ut når jeg tenker tilbake til forholdet mitt til bøker fra da jeg var mindre er fortellerstemmen til tante Anita. Jeg hører fremdeles hennes høytlesnings stemme når jeg leser meldinger fra henne, og det får meg alltid til å smile. Hun har en så varm og rolig fortellerstemme at den bare satte seg fast i hodet mitt.

Jeg har hatt perioder der jeg leser mye og der jeg nesten ikke leser noe. For eksempel lester jeg lite mens jeg har skole, mens jeg leser utrolig mye i ferier. Etter at jeg fikk meg en kindle er dette snudd helt på hodet. Nå leser jeg mer enn aldri før og leseplanen min er lengre enn aldri før.

Jeg er veldig glad i klassiske bøker, og ble veldig glad da jeg fant ut at du kunne finne mange klassiske bøker gratis på amazone. Da jeg da i tillegg kom over en fil med bøkene fra boken «1001 books to read before you die», fikk jeg fort en ny liste å komme meg gjennom. Jeg kopierte filen til meg selv og gjorde noen forandringer med farger, og du kan se den her hvis du vil: 1001 books to read before you die.

Siden jeg er så glad i å lese bøker har jeg bestemt meg for å begynne å skrive litt om bøkene jeg leser fremover.

book4

Ingen av bildene i denne posten tilhører meg, kildene finner du her;
1. bilde
2. bilde
3. bilde

One thought on “<3 Bøker <3

Kommenter her!

