En, to, tre, kjør!

Jeg ler litt av meg selv vær gang jeg starter en ny treningsrutine. Ikke fordi det er noe morsomt med det eller fordi jeg blir spesielt glad. Mer fordi jeg vet innerst inne at jeg ikke kommer til å fullføre programmet jeg har satt opp. Etter 2 uker finner jeg en unnskyldning for å skippe en økt, og da er løpet kjørt. Hvis jeg ikke holder rutinen min, er det lett å si at det går greit å miste en økt, så en til, så en til og tilslutt slutter jeg helt opp. Så hvorfor har jeg startet igjen?

Det sies at definisjonen på å være gal er å gjenta samme handling igjen og igjen, men forvente et annet resultat.

Kanskje jeg er litt gal da? Jeg startet nemlig på nytt med treningen min etter nyttår. Det gikk som forventet, jeg holdt ut i 2 – 3 uker før jeg begynte å miste en og en trening. MEN, jeg sluttet ikke! Jeg fikk meg en treningsvenn! Hun lo fint av meg da jeg ville ha henne med på treninger klokka 8 på morgningene, men hun møtte opp. Sammen kom vi oss på en trening etter den andre, og jeg syns vi kan si at vi har trent jevnt hele semesteret! Vi droppet en måned rundt påske og fikk kjenne smerten på det da vi kom oss igang igjen. Det viktigste er vel at vi kom oss igang igjen, ikke at vi tok en pause.

Sammen har vi presset hverandre til å gå opp i vekt, ta en repetisjon til, og løpe de siste minuttene av treningen. I starten hadde vi ikke noe større mål enn å komme oss på trening 3 ganger i uka, men nå har vi skaffet oss et spesifikk mål, vi skal få til ti armhevinger på tå. Vi er nå på to. Det høres kanskje ikke så mye ut, for det er jo ikke det, men vi klarte ikke ta fire armhevinger på knærne da vi startet. Derfor vil jeg skyte litt av oss, for selv om det er tungt og tregt så går det fremover og jeg tenker at det er det viktigste. Nå gjenstår det bare å klare å opprettholde rutinene hver for oss etter sommeren!

Kommenter her!

