Au revoir Trondheim, til vi ses igjen!

Det er lov å bli litt sentimental når jeg skal flytte fra Trondheim etter 5 år, et det ikke? I dag har jeg brukt mye av dagen min på å lage avslutningskaker, rydde og gjøre småting; som å pakke. Det begynner å gå opp for meg at jeg bare har en helg igjen her. Eller, jeg er ikke helt sikker på om det har det. For følelsen er også ganske lik som om jeg skulle reist på sommerferie kun. På samme måten som det er rart og igjen pakke ned livet mitt, føles det godt også. Denne pakkerunden er en jeg har vært klar til en stund nå. Denne pakkerunden lar meg begynne på et nytt kapittel, et som jeg gleder meg til å starte på.

Trondheim har vist seg fra sin fineste side de siste dagene, nesten som å vise hva jeg kommer til å savne!

Trondheim, du er byen som lærte meg;
– At det er fult mulig å ha alle årstidene på en dag
– At allværsjakken faktisk passer til all slags vær
– At det er viktig å ha med både solbriller og paraply i vesken
– At pasta flere dager i uken fungerer, til en viss grad
– At det er vanskelig å finne motivasjon til å vaske
– At det er lett å finne motivasjon til å vaske, hvis du burde lese til eksamen
– At det er greit å sitte i parken, selv om du egentlig ikke har tid
– At det er lov å glede seg over de minste tingene i hverdagen.

Til vi ses igjen Trondheim, jeg kommer til å savne deg!

Kommenter her!

