Bybytte

Jeg er kommet meg ned til Oslo. Tidlig i dag da jeg var ute å løp noen ærend gikk det litt opp for meg at dette er min nye by. Det var litt rart å tenke på, men også litt godt. Jeg tror jeg kommer til å få det fint her, og jeg er klar til å starte livet mitt her.

I går flyttet jeg ned fra Trondheim. Godt var det at vi var to som skulle fly, for jeg hadde litt mer ting enn jeg trodde. Dette er forsåvidt ikke nytt, jeg oppdager alltid at jeg har for mye når jeg flytter. Når jeg oppdager det er det dessverre litt for sent til å endre på det. Det gikk fint denne gangen også, heldigvis. Etter å ha dratt all bagasjen fra hybelen til Værnes og fra Gardermoen til leiligheten, kom vi i hus og fikk slappet av etter en fin og slitsom helg.

Fredagen som var var utmatrikulering. Pappa, mamma, Lars Trygve, Hilde, Thomas og Tobias ble med for å spise kake, se på seremonien og feire alle som ble ferdige i år. Vi var utrolig heldige med dagen, og satt ute i strålende sol for å høre på taler og sang fra scenen. Midt på dagen fikk jeg hente ringen min hos gullsmeden og dagen avsluttet med en stor fest med hele klassen og gjestene.

Resten av helgen brukte jeg med pappa, mamma, Lars Trygve og Per Øyvind. Vi besøkte Rockheim, drakk masse kaffe og pakket ned rommet mitt. Nå begynner to uker med ferie før jeg vender snuten mot Kina i noen uker.

Kommenter her!

