1001 Filmer

Jeg er glad i filmer.

Jeg er glad i lister.

Da er det kanskje en selvfølge at jeg liker boken «1001 filmer du må se før du dør». Og det gjør jeg. Det eneste problemet er at de som lager denne boken aldri klarer å bestemme seg for hvilke filmer som skal være med i boken. Det kommer en oppdatering til den hvert år, og det kunne blitt veldig dyrt å hele tiden kjøpe den nyeste boken. Den jeg har ble utgitt i 2009, så den er litt utdatert nå, selv om flere av de gamle klassikerne ikke har forsvunnet ut av boken enda irriterte det meg litt at jeg ikke hadde den nyeste boken, eller originalen.

Da jeg lette etter listen til boken «1001 bøker å lese før du dør» fant jeg listen til «1001 filmer», og det med alle oppdateringen som var blitt gjort opp gjennom årene. Jeg kopierte den fort inn i et excel dokument, å fylte ut de filmene jeg har sett. Nå har jeg en liste med filmene, og jeg kan nå fortsette å få med meg klassikere jeg ikke har hørt om før.

tumblr_m1md52V3DD1qfrrv2o1_500

Kilde

Jeg er medlem på siden icheckmovies.com, og her fant jeg fort ut at jeg har sett en litt for sto mengde med film, og at jeg kanskje ikke trengte listen med 1001 filmer. Men, problemet mitt er at jeg aldri vet hvilken film jeg skal se, for de jeg vil se er som oftest ganske nye. Derfor fikk jeg kombinert min liste med de filmene jeg vil se inn i en egen liste bare for meg på icheckmovies. Det høres nå kanskje ut som om jeg til tider har litt for mye fritid, og det har jeg så absolutt, i tillegg til at jeg liker å prokastinere med å lage meg lister.

Sjekk ut excel skjemaet mitt, hvis du ble nysgjerrig på det, og klikk inn med et forbehold om at jeg har hatt tid til overs og er glad i å leke med lister og farger. 🙂

Kommenter her!

