Stranger – Robin Lovett

51Ky-9q2aEL._SY346_

Det første jeg leser om denne boken på netGalley er at det ikke skal være en romantisk historie. Det er ikke en bok der jenta blir hodestups forelsket i en fyr som prøver alt han kan for å få henne med på en date. Helten er ikke kledd i skinnende rustning. Det er heller en bok om å ruinere noen sitt liv.

Da jeg startet å lese denne boken trodde jeg det kom til å bli en mørk bok om en fyr som forfulgte hovedpersonen, Penny. Det var derfor jeg spurte om en kopi, fordi det ikke skulle være en klassisk romantisk bok. Boken var spennende i begynnelsen og jeg fikk meg ikke til å legge den fra meg.

Men, etter en liten stund sluttet historien å gå fremover. Alt handlet om det nye paret i boken og det mørke forholdet de hadde. Det var gøy å lese, men det var ikke hvorfor jeg skulle lese boken, så jeg følte meg litt lurt. Jeg ville mye heller ha en skummel bok og fantasien om et mørkt og skummelt forhold.

Jeg fikk følelsen av at boken prøvde å være tre forskjellige historier over for få sider. Det er en historie i begynnelsen, en annen i midten før boken avslutter med en tredje historie. Den minnet meg litt om 50 shades serien, uten at denne boken tok seg plassen til å skrive tre historier slik som 50 shades serien gjorde.

Historien i seg selv er en klisjé som er blitt skrevet mange ganger før. Den starter bra, før hele handlingen stopper opp og i slutten har jeg på følelsen av at forfatteren kom på hva historien hennes var og skynder seg for å finne en avslutning til den opprinnelige historien. Personene i boken er ensidige og utvikler seg ikke så mye som jeg skulle ønske av en bok. De er mer med i boken for en hensikt, og gjør ikke så mye mer ut av seg.

Til å konkludere vil jeg si at det var en lett bok å lese, som ikke krever noe av leseren. Den passer bra lit late sommerdager eller kvelder hvor du er for sliten til å gjøre noe.

One thought on “Stranger – Robin Lovett

Kommenter her!

