Bringebær med ostekrem

Jeg ville feire at jeg endelig har flyttet meg ned til Oslo, så etter den første middagen vi hadde her i Oslo lagde jeg en dessert. Jeg ville at den skulle være sommerslig og jeg ville spise bær. I fjor fant jeg en oppskrift på rema 1000 som jeg hadde tenkt å prøve nå en god stund. Den passet perfekt til denne sommerslige desserten jeg ville ha.

Denne desserten er en perfekt blanding mellom syrlig og søtt. Bytt gjerne ut bringebærene med norske jordbær når de kommer i butikkene.

For å lage 3 porsjoner trenger duBringebær med ostekrem 1

  • 250 g bringebær
  • 1 ss appelsinjuice eller portvin
  • 1 egg
  • 0,5 ss sitronsaft
  • 125 g kremost naturell
  • 37,5 melis
  • Kakao eller revet sjokolade

1. I en bolle, pisk sammen eggeplomme, appelsinjuice(portvin) og sitronsaft til en jevn masse.

2. Stivpisk eggehviten med melis.

3. Bland sammen de to blandingene.

Bringebær med ostekrem 2

4. Fordel ut bringebærene i tallerkener eller glasskåler, hell så krem over bærene.

Bringebær med ostekrem 3

5. Dryss litt kakao eller sjokolade over bærene.Bringebær med ostekrem 4

Jeg tar en liten pause fra oppskrifter nå som jeg reiser på ferie i morgen. Jeg gleder meg til å begynne å lage mat i den nye leiligheten etter Kinaturen! God helg ❤

Oppskriften er hentet fra rema.

Kommenter her!

