Random Illustrated Facts – Mike Lowery

9780761189954

Random illustrated facts er en bok skrevet og illustrert av Mike Lowery. Han har skrevet om fakta som f.eks. at Napoleon ble angrepet av kaniner en gang og Mars Roveren sang gratulerer med dagen til seg selv. Boken er fylt med slik rar og fascinerende fakta, og alle er illustrert av Lowery.

Jeg elsker slike bøker, bøker som inneholder mange små tegninger og små fakta setninger. Bøker som denne holder leseren interessert, selv om det gjerne ikke er en hel historie i dem. Jeg gledet meg til å bla om til neste side i boken for å finne en ny tegning.

Faktaene i denne boken er virkelig tilfeldig satt sammen. De er både morsomme og interessante, noen var til og med litt skumle å lese. Det var gøy å se at de fleste av disse fakta setningene var ukjente. Jeg har lest flere slike bøker, men de inneholder ofte mye av det samme. Boken hadde klart noen «normale/kjente» fakta setninger, men de var en mindre del av boken.

Siste delen av boken var definitivt min favoritt! Den inneholdt fakta om hverdagslige ting.

Kommenter her!

