Bursdag!

Se der, i går hadde jeg bursdag igjen! Denne gangen har jeg gjort noe jeg ikke har gjort før på bursdagen min, jeg har feiret den på andre siden av jorda. Vi er nå i Sanya, på øya Hainan og er Kinas sørligste by. Det kjennes på varmen for å si det slik!

Jeg våknet opp til mye regnvær på morgningen, og hyggelige gaver. Nå er jeg ett flott sett med øredobber rikere og bokhyllen min er blitt oppdatert. I tillegg til at jeg nå er litt nærmere å ha et helt sett med de tallerkenene jeg liker så godt. Frokosten på hotellet her vi bor står i stil med resten av hotellet og er stor og flott. De hadde små pannekaker, til min store fornøyelse. Jeg er litt usikker på om jeg husker sist jeg hadde pannekaker på bursdagen min.

Jeg hadde veldig lyst til å bruke dagen min på stranda, men solen hadde ikke de samme ønskene. Jeg ble med ned for å bade litt i bassenget, før jeg gikk opp igjen på hotellrommet for å slappe av. Jeg prøver å bli kvitt en sår hals og en tett nese som airconditionerne bestemte seg for å gi meg. Derfor sov jeg litt før vi skulle inn til byen for å spise middag.

Per Øyvind og jeg tok bussen inn til byen. Etter litt stressing fra vår side kom vi oss fint av bussen i sentrum der vi skulle være, takket være bussjåføren. Vi trasket litt rundt i byen før vi kom oss ned til strandpromenaden. Der fant vi en restaurant som så ok fin ut. Inne på restauranten ble vi fort omringet av flere servitører som ville ha oss til å sette oss ned, og ikke minst eieren av stedet. De hadde mer enn bare fisk der, så vi satte oss ned. Eieren av stedet mimet frem hvilken rett som var en ku, og Per Øyvind plukket fisken sin ut fra et akvariet. Da jeg bestemte meg for at jeg ville ha en vin til maten, kom vi på at vi kanskje ikke hadde nok kontanter og spurte om de tok kort. Dessverre tok de ikke mastercard, så Per Øyvind skulle finne en minibank. Eieren av stedet viste om en bank hvor han kunne ta ut penger, så han tok Per Øyvind og en servitør med i bilen sin og kjørte avgårde.

Jeg ble sittende igjen i en restaurant der ingen snakte engelsk, litt usikker på hva som egentlig hadde skjedd nå. Jeg fikk en kaffe som jeg fikk drikke mens jeg ventet. Fisken ble satt på bordet før de kom tilbake. Etter 30 minutter kom bilen inn igjen på parkeringsplassen, Per Øyvind i god behold. Jeg fikk min rett og vi fikk oss vin. Resten av måltidet var kjempe hyggelig.

Dagen ble avsluttet med solnedgang på stranda og kake på hotellrommet. Jeg hadde en flott bursdag ❤

Kommenter her!

