Høyhus i Hong Kong

Siste stoppested på den tre uker lange turen vår var to hele dager i Hong Kong. Vi kom på kvelden onsdag og gikk for å spise en god middag utenfor hotellet. Vi så fort at vi var tilbake til vestlige standarder da vi leste på menyen, men den italienske pizzaen jeg hadde var vært det. Etter middagen gikk de fleste for å se på vannlinjen. Per Øyvind, Ane og jeg valgte å gå rundt i nabolaget med hotellet.

Den første dagen hadde vi en fulldags tour rundt på Hong Kong øya. Vi fikk se den flotte utsikten over høyhusene fra toppen av en kabelbane. Vi dro videre rundt på andre siden av øya for å gå på et marked. Jeg fikk kjøpt meg litt mer te, og noen vesker. Vi fikk også kjøpt ett flott bilde som vi vil ha på soverommet vårt. Etter at vi hadde vært på markedet dro vi for å ta en båttur for å se hvordan fiskerne levde nå, fremdeles på gamlemåten. Vi hadde også lunsj ute på en stor båt.

Etter lunsj gikk vi rundt i gatene i Hong Kong. Vi så på høyhusene, gatene, de flotte bygningene og vi kjørte en super lang rulletrapp. Da vi hadde gått et stykke rundt i asfaltjungelen, tok guiden oss med til en flott park, midt mellom alle bygningene. Det var fint å se noe grønt mellom alt asfalten.

Dagen etter, den siste dagen på reisen, skulle gå til shopping. Vi var innom et stort kjøpesenter, men bestemte oss for å gå å kikke i butikkene i gatene i stede. Per Øyvind og jeg gikk å kikket i små butikker, fant en park med masse forskjellige fugler i, og gikk ned til vannet for å få en flott utsikt mot Hong Kong øya. Vi klarte også å somle oss opp på en hollywood stjerne vei, så vi fikk se håndavtrykkene til mange kjente kinesiske stjerner og statuen av Bruce Lee.

Hong Kong skyline

Vi har hatt en utrolig flott og opplevelsesrik tur, og jeg er veldig glad for at dette ble etter skole turen min. Jeg er veldig glad for at jeg fikk muligheten til å være med, spesielt med det fine reisefølget som var med!

Kommenter her!

