101 Things to Do Instead of Playing on Your Phone – Ilka Heinemann

41CpcxFz7IL

netgalley.com sto det at denne boken hadde flere nyttige aktiviteter å gjøre i stede for å bruke mobilen så mye. For eksempel å spille memory, lære å lese håndflaten din eller lære å tegne et selvportrett.

Mobilene våre er en konstant distraksjon, og vi kunne hatt godt av å legge dem bort for å ha en liten pause fra den en liten stund. Jeg ville lese boken for å se om den kom opp med gode tips på hva vi kan gjøre sammen i stede for å sitte på vær vår mobil. Aktivitetene i denne boken lovde å vekke interesse, kreativitet og å trene hjernen. I tillegg er det aktiviteter for å stresse mindre.

For det første er det dumt at jeg hadde en digital versjon av denne boken, for det er en bok som hadde vært mye kjekkere i papir form. Det hadde vært gøy å ha den med i vesken, slik at jeg kunne brukt den når jeg ventet på en venn eller en avtale jeg hadde.

De fleste aktivitetene i boken behøver at du har papir og penn tilgjengelig. Som oftest bruker vi mobilen som et tidsfordriv, og jeg håpte at aktivitetene i boken hadde vært aktiviteter som du ikke trenger å planlegge for å gjøre. Slik at det er små ting du kan gjøre som tidsfordriv mens du venter på noe. Jeg hadde også et håp om at boken hadde gitt flere ideer om hva du kan gjøre sammen med venner, siden vi ofte bruker mobilene når vi skulle brukt tid med dem.

Det er en koselig bok, som minner meg mye om aktivitetsbøkene jeg hadde da jeg var mindre. Det er søte bilder gjennom hele boken, og den var lett å lese. Aktivitetene er lette å gjøre så lenge du har penn og papir tilgjengelig. Men, jeg tror ikke denne boken vil hindre folk i å bruke mobilen sin.

Kommenter her!

