Hvitløkbrød med ost

I dag hadde jeg lyst på noe ekstra godt til lunsj, og tenkte jeg kunne prøve meg på noen hvitløkbrød. Jeg er utrolig glad i hvitløkbrød, og det var ikke tvil at jeg skulle lage disse da jeg kom over oppskriften. De var utrolig lette å lage til og jeg tror jeg brukte rundt 15 min for å gjøre dem klare, og 10 min i ovnen.

For å lage de selv trenger du:

  • 1 pizzadeig, du kan bruke hvilken du vil, bruk den du liker best.
  • 1 ss smør
  • 1 fedd hvitløk
  • 1,5 dl reven ost
  • 1 ss tørket basilikum
  • Litt salt og pepper
  • 1 ss parmesan om ønskelig

1. Begynn med å sette ovnen til 220°C
2. Smelt smøret og kutt opp hvitløken før du blander det sammen. Deretter smøres blandingen jevnt over pizzadeigen

SAMSUNG CSC3. Strø over all osten og krydderne
4. Skjær deigen i passe store «pinner», jeg har delt den 4 ganger på langsiden og 6 ganger på kortsiden. Ikke separer bitene

SAMSUNG CSC

5. Sett den inn i ovnen for 10-12 min til osten blir gylden
6. Når de er ferdige i ovnen kan er det bare å skjære over på ny for å dele de fra hverandre

SAMSUNG CSC

Jeg har funnet oppskriften her, hvis dere ønsker å se den eller flere bilder.

Håper de faller i smak!

Én tanke på “Hvitløkbrød med ost”

  1. Høres godt ut med oppskrifter, kansje jeg kan plukke opp noen gode tips😀😀😀det kan jeg trenge🌞🌞🌞🌞

Kommenter her!